ChurpChurp

Nuffnang ads

Monday 17 June 2013

Makan aje kerojenye...

Salam...

Bersua kembali yea....mood nak menulis hilang pulak seminggu dua ni...ntah kenapa eden pun tak tahu...buka laptop just baca blog orang lain aje...blog sendiri malas nak update...hahah...penyakit malas nama sebenarnye...huhuhu

Korang buat ape cuti weekend ni...saya dok umah rehat-rehat aje...tapi petang tadi sempat gak kuar kejab g cari kamera untuk office encik suami...kejab pun sampai rumah malam jugak la...aduiii, letih betul badan ni...best nye kalau dapat g bercuti dan rehat puas-puas...=)

Tengah hari tadi akak saya kol cakap nak g amek adik saya dekat stesyen bas Sek 7 Shah Alam...pastu nak singgah rumah saya kejab...alang-alang saya masak agak sedap dan menarik arini so ajak die orang lunch kat rumah saya aje...konon masak sedap kennn...hahaha...nak tahu tak ape yang sedap tueee...sedap bagi saya dan en suami la yea...hehehe...


Ikan siakap masak 3 rasa...adik saya tak percaya saya yang masak ni...dia tak taw akak dia ni berbakat bab masak+makan ni...mihmihmih...senang aje nak masak ni...cuma kena rajin dan kreatif aje...resepi di hujung jari aje...google aje, semua ada...=)


Pastu masak ayam blackpaper ni...resepi saya jumpa masa dok jalan-jalan dekat blog sape ntah...sedap jugak...nanti saya share yea resepi mudah ini...

Berselera en suami, akak ngan adik saya makan...tukang masak nye pun boleh tahan gak seleranye...hehe...syok pulak tengok orang berselera makan masakan kita kannn...=)

Lepas kekenyangan semua jadi macam ular...baring aje...lebih kurang pukul 5 en suami ajak kuar g cari kamera...akak ngan adik saya pun ikut...kita orang g Jusco Bukit Tinggi aje...malam tu akak saya belanja dinner lak...dinner pilihan si adik yang teringin nak makan Pizza Hut...so, akak berdua ni pun layankan aje....tapi semestinya akak yang sulung yang kena belanja...hahahah


Island Pizza with extra cheese...nyummm


Triple Chicken ape kebenda ntah...tak ingat namanye...flavour baru katenye...


Adik-adik yang bersedia untuk melahap...=)


Kakak sulung dan adik perempuan bongsu...=)


Akhir sekali lihatlah betapa banyak lemak yang berjaya diternak oleh kami malam ini...ini kerja en suami dan adik saya...teruja tengok cheese yang nyummmyyyyy...

Alhamdulillah untuk rezeki dari Allah SWT...esok kena meneruskan rutin seharian semula...moga hari yang seterusnya lagi baik dari hari yang sebelumnya....Amin...=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.