ChurpChurp

Nuffnang ads

Thursday 17 May 2012

dinner untuk malam ini

selamat malam korang...dah dinner ke...saya dah...=) malam ni aku terlebih rajin sket so termasak la kari ikan...klau x, aku jarang masak kari kecuali weekend...dasar pemalas...huhu...hari-hari keje ni kita masak yang simple-simple je sudah...so, menu dinner aku dgn suami malam ni kari ikan temenung(kembung) bersama ikan cencaru belah belakang...


ini ikan cencaru belah belakang...aku tak taw la korang panggil ape tapi mak aku dari aku kecik kecik lagi sebut ikan cencaru belah belakang...eh, nama komersial dia ikan cencaru sumbat kot...hehehe...pirst time aku masak ni pas bergelar puan isteri...nasib baik menjadi dengan jayanya...huhu...berjaya la aku rasa bila en suami makan sampai tinggal tulang ja...=)



kari ikan aku da selalu masak tp tak la selalu sangat...tak lebih dari 5 kali lagi kot...tapi da boleh masak tanpa kol mak aku la...=) kari ikan ni resepi mak aku yea...dan en suami ku hanya suka makan kari ikan temenung@kembung je...ikan lain dia makan tp tak berapa suka katanya...huhu...eh, sama macam isteri dia jugak taw...sehati sejiwa kami kalau bab makan makan ni...heheh...

p/s : setiap malam makan nasi dengan banyak aku ni, ntah bila nak diet xtaw la...pas makan tengok perut, pengsannnnnnnnnn..........k bye