ChurpChurp

Nuffnang ads

Wednesday 21 August 2013

Salam Aidilfitri 1434H :: Raya Ketiga

Salam...

Raya ketiga kita orang di Pendang, Kedah...seawal jam 6 pagi semua dah bangun bersiap-siap...kita orang naik feri kui 9.30 pagi...semangat semua orang nak g beraya di seberang laut...hahaha...saya sedih sikit la sebab nak tinggalkan Langkawi nan indah itu sudah...Yang en suami sibuk dok cakap tak sabar nak balik makan ketupat mak dia...=)

Sampai jeti Kuala Kedah lebih kurang pukul 11.30...destinasi beraya kami yang pertama rumah mak mertua abang saya...dekat Kampung Nam Dam, Sungai Tiang Pendang...tak sabar nak kesini sebab nak makan buah-buahan tempatan...semua buah ade, rambutan, durian, manggis, cempedak, buah jentik, langsat dan macam-macam lagi...

Kami makan tengah hari kat sini...makan masakan kampung...burung wak-wak masak lemak rebung, daging goreng, petai rebus, sambal belacan dan telur goreng...air lak tebu yang baru dimesin, freshhh...walaweiiii, terbaikkk...=)

See, berkemerahan buah rambutannye...ni baru satu pokok...=)

Beribu-ribu cempedak kat satu pokok je...=)

bergambar tepi sawah...tema raya ke tiga biru pulak....=)

mencari buah manggis...=)

bapak pun dok cari buah...

kami bertiga sampai awal...so sesi bergambar untuk kami je la mula-mula...ehehe

Uchu dan ateh...baju kami banyak sama sebab mak yang belikan...=)

nak lompat tapi tak jadi...hahaha

Rombongan cik Kiah mai dah...hahaha

Aqil jadi ketua...=)

Lepas beraya di rumah besan pertama mak bapak saya beraya ke rumah besan kedua lak...rumah mak mertua saya la tue...makan laksa kedah lak...makan je kejenya kami ni...hehehe

Dalam kul 4 gak la dieorang bertolak g Penang.... saya dan en suami tak ikut sama sebab kita orang pegi keesokan harinya...

Raya ketiga masih belum habis untuk saya dan en suami...dalam kul 6 cam tu mak mertua ajak g beraya ke Kota Kuala Muda lak...rumah adik ayah mertua saya...dalam kul 12 malam gak la kita orang balik...jauh benar rumahnye...en suami tersengguk-sengguk bawa kereta...

Aduiiii, penat sangat haritu...esoknye nak g Penang lak...raya sakan la tahun ni kami suami isteri...ehhehe...bersambung di raya ke empat lak yea...heheh

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.