ChurpChurp

Nuffnang ads

Saturday 17 August 2013

Salam Aidlfitri 1434H :: Raya Pertama

Salam...

Mak aiii lama benor tak menulis kat sini...huhuhu...Ramadhan pun dah berakhir...maka menjelmalah bulan Syawal yang dinanti nantikan oleh semua kannnn...sempena berada di bulan Syawal yang mulia ini saya menyusun 10 jari pohon ampun maaf sekiranya ada terkasar bahasa ketika menulis di blog comel saya ini...heheh

Semua blogger dah bercerita tentang kisah raya mereka sampai raya ke 4, 5, 6 dah...saya baru nak mula bercerita tentang raya pertama...hahaha...entah dapat tak kongsi cerita raya sampai raya yang lain cheq tak taw la...doakan mood rajin ini berterusan hendaknya...kuikuikui

Back to main topic...Raya tahun ini giliran beraya di kampung ku nan indah, Pulau Langkawi...esited sangat saya taw...hahaha....kita orang gerak balik dari Shah Alam ke Pendang Selasa malam...hari Rabu pagi gerak balik Langkawi...sampai je tengok adik, kakak, abang semua dah ade...meriah rumah Tok Apa ngan Mak Tok...bergotong royong kita orang adik beradik menyiapkan persiapan raya...ada yang balut ketupat, cuci ayam, pasang langsir, potong daging, potong bawang semua...sewonokkkkk....=)

Seawal kul 5 pagi mak bapak saya dah bangun...sebab ramai kan so, kena tunggu giliran nak mandi...heheh...pastu ramai-ramai g solat sunat Aidilfitri...moment ni saya sangat suka sebab masa ni saya dapat jumpa ramai kawan-kawan sekolah dulu dekat masjid...besttt...

Balik dari solat macam biasa serbu meja makan la...perut dah berlagu ketupat rendang bagai...lupa lak nak amek gambar juadah makanan di pagi raya...selalu hidangan biasa kami di pagi raya ketupat, rendang, 'roti mengali' (import dari Penang), kari ayam kampung, ayam masak merah, nasi...raya tahun ni bapak masak nasi minyak...nyummm...ayam-ayam semua bapak saya yang masak....terbaik dari ladang wooiiii...sekejapan licin 15 ekor ayam...huhuhu

Lepas dah kenyang, sesi bergambar lak...sebelum tu kena makeup bagi cunnn dulu...hahah...so, mari tengok gambar family Ismail yang cunnnn ituuuu...=)

Dimulakan dengan ketua keluarga yang sedang bermaafan...gambar satu family tak sempat nak amek sebab tetamu sudah berpusu-pusu datang....sodihhhh....

bersedia untuk sesi bermaafan...=)

Me with daddy cool...=)

Dapat duit raya yea makkk...=)

My superrrr mom...=)

menantu ngan pak mertua...=)

me with en suami...=)

sesi bergambar dekat luar pulak...sebab kat dalam ramai orang...hahah

Separuh dari yang suka bergambar...hahaha

ferempuannnnssss sahaja...=)

Riang ria di aidilfitri...=)

kami lagi....=)

kakak dan ibu...lawak gila muka kakak pakai tudung ni...mcm makcik makcik sangat...heheh

Kakak dan Uchu...tudung dah hilang...panas katanye...

Makcik, Pakcik dan Keisya...=)

En suami dan Ucik Faris...=)

Gambar banyak lagi sebenarnye...malas nak upload banyak banyak...upload gambar puan blog udah ler...hahaha...banyak gambar cun dekat kamera akak dan abang saya...entah bila nak amek tak taw la...next raya kot...kuikuikui...

Biasa hari raya pertama kita orang tak g mana mana...dok rumah tunggu tetamu aje...raya kedua baru kita orang bawa rombongan cik kiah g beraya...hehehe...

Petang raya tu saya sempat tidur sekejapan, penat sangat...bangun sebab adik saya kejut cakap mak cik saya dah nak balik...bagus betul kan, orang beraya saya tidur...hahaha...berbakul-bakul kena perli ngan adik beradik kusss itueeee....=)

Sampai ke malam jugak la orang datang beraya...sampaikan dah mandi tukar baju tidur pun ade orang datang lagi...huhu...penat tapi meriah raya pertama kami...tunggu cerita raya kedua lak yea next entry...ehhehe

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.