ChurpChurp

Nuffnang ads

Friday 12 July 2013

Puasa Day 2

Salam...

Sekarang nak cerita Puasa pada hari kedua pulak...ada masa sikit ni boleh nak menulis-nulis di sini...huhuhu...harap-harap dapat la berkongsi cerita ramadhan saya sampai ke hujung nya...=)

Walaupun cerita puasa saya tidak lah semegah orang lain tapi ade aku kesahhhhhh kan...kuikuikui...

Puasa hari kedua  en suami dah cakap mesti berbuka dekat rumah...nak makan puas-puas...awal-awal lagi dah suruh saya masak rendang ayam...rendang ayam dah menjadi makanan kegemaran die sekarang ni...

Malam tu saya siap-siap potong segala bahan semua...kalau nak tunggu esok balik keje baru nak buat memang kelam kabut la jawabnye...nasib baik sekarang boleh balik awal....ngehngehngeh...4.30 cam tu dah boleh balik...tapi kalau keje banyak kul 5 lebih gak la balik...

Lebih kurang pukul 6.45 kot saya dah siap masak-memasak...sempat la berehat dalam setengah jam...masak pun slow-slow je...huhu...


Rendang puan fiza yang superbbb itu...kuikuikui


Daging goreng kunyit....dappp makan dengan nasi panas-panas...


Kailan ikan masin...resepi baru cipta...rasanya agak sedap taw...nanti saya share resepi yea...


Mintak-mintak mood dan kerajinan memasak ini berterusan hingga ramadhan yang terakhir la...makan dekat rumah adalah yang terbaik walaupun lauknye tak seberapa kannn...then makanan rumah ni pasti terjamin kesihatan dan kebersihannye...yang pasti isteri dan ibu-ibu yang masak untuk suami dan anak-anak ni akan mengeratkan lagi kasih sayang sesama mereka...=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.