ChurpChurp

Nuffnang ads

Thursday 11 July 2013

Salam Ramadhan Al Mubarak dan Puasa Day 1

Salam...

Sudah dua hari kita menyambut bulan ramadhan, bulan mulia yang penuh dengan keberkataan...bulan untuk kita memperbanyakkan amal ibadat untuk kita sama-sama merasai kenikmatan ramadhan itu...

Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat berpuasa untuk kawan alam maya sekalian...jika ada salah dan silap sepanjang penulisan tak seberapa saya ini harap dimaakan la yea...di bulan mulia ini elokla kita bermaaf maafan sesama insan...walaupun kita hanya kenal di alam penulisan sahaje...=)

Macam mana puasa hari pertama korang...berjaya ke idak...pertanyaan untuk kanak-kanak ni...hehehe...orang dewasa yang sewajibnya berpuasa tak patut dah nak tanya soalan macam ni kannn...paham-paham sendiri la yea...

Sahur pertama saya exited nak masak sup taw...sebab biasa mak saya setiap kali puasa pertama mesti masak sup tulang+daging...selera kita orang adik beradik makan sahur pertama tu...heheh...tapi en suami tak nak pulak...die nak samballllllllll jugak....adoiiiii, terpaksa la isteri ni berkorban jiwa dan raga...kuikuikui

Maka sahur pertama kita makan sambal ikan tongkol, sayur goreng dan telur mata je la...berselera en suami makan...saya kureng sikit la...gambar tak ingat nak amek sebab ngantokkk...hahaha...

Cerita puasa pertama pulak kita orang berbuka dengan kakak dan abang ipar saya...awal-awal lagi die dah kol ajak berbuka sama...rezeki jangan ditolak orang cakap kan...huhu

Kita orang berbuka dekat Restoran Sari Ratu...ramai kot yang tahu restoran ni kan...agak glamour gak la...restoran makanan minang...kalau ikut tekak en suami die tak berapa suka sangat...saya ok je, asal sedap telan aje...=) Mari tengok ape yang kami makan hari tu...


Ikan nila@talapia goreng yang sangat sodappp, masak lemak pucuk paku, kentang goreng rangup...


Gulai urat, rendang daging, ikan kecik(xtaw nama), paru goreng dan sambal pedas...


Saya minum ini...Ice teller(tak sure betui ke idak)...huhuhu...sedap air ni...dalam nye ade sagu, buah nangka, isi kelapa, buah nau, avocado...nyamannnn....=)

Nampak macam banyak kan lauk kat atas tu...9 jenis semuanye...tapi nasib baik portion nye kecik-kecik aje...kalau idak mau semput nak abiskan...membazir pulak....sebab puasa kan, semua pun nak oder...ehehe...makanan kat sini ok la bagi saya...kalau kena dengan tekak korang ok kot...setengah orang tak suka masakan minang ni...=)

Alhamdulillah selesai sudah puasa hari pertama...puasa hari pertama saya ter MC lak...heheh...terkena kencing tak lawas...2 hari sebelum puasa sikit aje...hari pertama puasa tu sakit pulak...kurang minum air la tu....=)

Hari kedua puasa bercerita tentang hari pertama lak...huhu....kau adooooooo....=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.