ChurpChurp

Nuffnang ads

Saturday 13 July 2013

Puasa Day 3

Salam...

Puasa hari ketiga korang macam mana...saya biasa aje...walaupun sampai rumah dekat pukul 6.30 tapi Alhamdulillah sempat lagi memasak untuk berbuka...huhuhu...masak simple-simple aje boleh la kannn...lagi pun semua bahan dah saya sediakan siap-siap dalam peti ais...



Makanan kegemaran saya...sambal udang...dulu sebelum kawen setiap kali balik kampung mesti mak saya masakan sambal udang ni untuk saya...sambal udang mak saya paling best....=)


Ikan kembong goreng...


Sayur campur...

Itu aje juadah berbuka kita orang berdua di hari ke tiga puasa...en suami beli air tebu untuk dia...untuk saya air soya jangung drinho aje...

Dah tiga hari puasa saya masih belum g bazar ramadhan taw...walaupun bazar ramadhan kat bawah rumah saya ni je pun...dekat sangat...sampaikan bau ikan bakar, ayam bakar dari gerai kat situ pun saya boleh bau dari rumah saya ni...heheheh...

Sebab saya tak g bazar ramadhan maka satu kuih pun tak de la untuk juadah berbuka kami...en suami kalau g bazar sendiri air ngan murtabak je yang die akan beli...kalau tanya nape tak beli kuih katanye tak tahu nak beli ape...menyedihkan betul...=(

Tak g bazar ni pun bagus gak kannn...boleh jimat sket...kalau saya g mau semua saya teringin nak beli...padahal bukan nye makan sangat pun...nafsuuuu makan je lebih....kuikuikui

1 comment:

  1. salam fiza.. salam kenal
    akak pun tak suka ke param.. cukup takat masak simple2 jer kat rumah.

    ReplyDelete

Thanks for droppin' the comments.