ChurpChurp

Nuffnang ads

Saturday 28 July 2012

Resepi Macaroni Cheese

Di kala tengahari yang redup cuacanya di tempat saya ini, saya nak tunjukkan satu resepi yang sangat mudah....macaroni cheese mudah & sodappp namanye...hehe...kepada yang berpuasa tue tengok gambar hujung-hujung mata da la yea...nanti kang menitis air liur lak...hahah...macam la sedap sangat yea....tapi saya suka sebab senang nak buek dan sodappp....en suami yang tak suka makan makanan macam ni pun boleh layan taw...sikit lagi nak sama dengan macaroni yang dekat kenny rogers tue...=) pecubaan pertama saya ni...alhamdullilah berjaya gak...huhu


Resepi : Macaroni Cheese Mudah & Sodappp

Bahan-bahan (untuk 3@4 orang makan)
Macaroni elbow or ape-ape bentuk pun boleh
sekotak susu segar ( saya beli yg dutch lady kotak kecik 2)
cheese ( saya guna chesdale cheese je )
tepung gandum 2 sudu besar
butter 2 sudu besar
garam
pepper

Cara- cara
rebus macaroni selama lebih kurang 11 minit...masukkan sedikit minyak ngan garam sebab tak nak bagi macaroni tu melekat-lekat...da siap angkat,  curah air paip dan toskan...
panaskan periuk korang, masukkan butter...gunakan api yang kecik yea
da cair masukkan tepung gandum...kacau jangan sampai berketul-ketul
pas tue masukkan susu...kacau sampai didih sikit...
last masukkan cheese...brape keping cheese ikut korang la...kacau lagi...
tuang atas macaroni....nak taburkan sedikit pepper atas macaroni pun boleh...da siap....

macaroni saya...sodappp
sangat sesuai dimakan oleh sesiapa yang ingin menternak lemak....hahah
selamat dah jadi lemak dalam tummy saya...=)





No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.