ChurpChurp

Nuffnang ads

Saturday 18 May 2013

Aktiviti di Langkawi...

Salam...

Dah nak sebulan cerita ni tapi baru berkesempatan nak bercerita kat sini...sejak dua tiga menjak ni sibuk pulak saya rasa...ada je benda yang tak terduga terjadi...huhuhu...tapi saya tak kira nak kena cerita jugak cerita saya balik Langkawi aritu sebab moment balik Langkawi adalah paling best bagi saya...=)


Aktiviti pertama bila jejak kai kat Pulau Lagenda ni ape lagi kalau bukan singgah makan dekat kedai bapak ISMAIL BIN MAJID SDN BHD...heheh...en suami awal-awal pesan kita singgah kedai bapak makan dulu sebelum balik rumah taw...ntah ape-ape...heheh...nasib baik sempat jugak makan masakan air tangan bapak tersayang ni sebab keesokannye bapak demam so, kedai pun tutup...sehari je dapat makan masakan bapak yang gorgeos itueeee...

Sekarang bapak dah tak masak...segala ilmu masakan dah diturunkan pada abang saya...so, lepas ni tak dapat lagi rasa masakan dari air tangan bapak...=( Tak sabaq pulak nak balik Langkawi nak rasa air tangan abang saya...entah sedap ke idokkk...hahahah...mak saya kata, Alhamdulillah orang ramai macam dulu jugak...Amin, moga bertambah murah rezeki keluarga saya...


Ni pulak aktiviti malam-malam kat Langkawi...layan dua orang budak kenit ni main buih belon...saya la yang beli untuk die orang...exited bila tengok belon banyak dua budak ni...tukang nak tiup mesti pakteh...dak pun ateh yang kena...huhu...

Si kakak sampai tak nak balik rumah sendiri masa saya kat sana...beria cakap nak tidur dengan ateh dan pak teh...berhimpit la kami 3 orang atas katil...tapi bila dua kali dia jatuh katil terus tak nak tidur dengan kita orang dah...hahaha...maunye tak jatuh asyik melompat je kejenye...=)


Masa kat Langkawi aritu sempat la kami p berkelah...bukan berkelah sangat pun...cuma melayan en suami yang teringin nak mandi pantai...setiap kali balik Langkawi mesti kena g mandi pantai...


Kami bertiga santai makan rojak dan keropok...malas nak mandi...panassss...


Tengok la tempat dia santai tu...sampai atas pokok pun jadi...hahah


Budak demok dah lapar...=) Tengok mama pun dah demok sejak dok Langkawi ni...mau taknye asyik makan je keje depa dua orang ni...huhu


Depa bertiga ni je yang mandi...sempat lagi main pasir...kakak suruh Ucik tanam kaki dia...=) Lebih kurang 2 jam jugak tunggu die orang ni mandi...


See, cantik kan pantai ni...Pantai Pasir Tengkorak...pantai ni bersih...air pun jernih...ramai jugak orang yang berkelah dekat sini...paling ramai mat salih la...pakai seksi-seksi lak tu...suka en suami saya...kuikuikui...cuci mata free katanya...=)

Aktiviti lain macam biasa la...beli ikan bilis untuk stok 2 bulan...heheh...pastu beli coklat...kisah coklat ni pun agak tragis...huhu...saya beli coklat banyak jugak nak bagi kat opismate semua...last sekali dok sibuk masa bapak kena masuk hospital lupa terus kat coklat dalam bonet kereta...tengok-tengok dah cair dan bertukar rupa semua coklat saya...nak bagi kat orang pun malu sebab rupanya buruk benar....hahah

Takpe ade rezeki kita beli lagi di lain kali yea...InsyaAllah, 2, 3 minggu lagi nak balik Langkawi tengok bapak lagi...moga dipermudahkan segala urusan saya...

I Luv Langkawi...=)



No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.