ChurpChurp

Nuffnang ads

Wednesday 1 May 2013

Cerita tentang Bapak #1

Salam...

Kali ni nak cerita tentang my super hero iaitu Bapak...Ismail Bin Majid...=) Umur bapak sekarang dah masuk 62 tahun...dah jadi warga emas...dah tua pun...kesihatan pun dah makin tak ok...

Last 2 weeks macam biasa saya dan en suami memang merancang nak balik kampung...abang en suami nak bertunang plus kita orang nak balik menjenguk kedua-dua belah orang tua masing-masing...awal-awal kita orang dah apply cuti 3 hari...campur sabtu ahad jadi 5 hari cuti kita orang...cukup la nak bahagi untuk balik kedua-dua kampung kami...nasib baik dua-dua orang utara...satu jalan je la...huhuhu

Sampai je Langkawi kampungku yang tercinta tengok bapak dok selimut kat dalam bilik...mak cakap bapak demam...pastu mak lak cerita badan bapak dah kurus...dah 2 minggu bapak tak selera nak makan...tak sabar nak tunggu bapak bangun nak tengok dengan mata sendiri...bila dia bangun tengok badan dia betul dah susut...rasa nak menitik air mata sebab sebelum ni badan bapak agak besar...dan sebelum ni tak pernah lak bapak sakit sampai kurus macam ni...=(

Bapak ada masalah nak buang air besar lebih kurang 2 bulan la...tapi sebulan baru-baru ni setiap minggu mesti kena bawa die g hospital besar...doktor kat situ just cakap bapak gastrik...drip air dan cucuk ubat tahan sakit pastu suruh balik...last sekali bapak g hospital Langkawi doktor situ cakap "saya suggest pakcik pergi hospital swasta la untuk check ape penyakit pakcik ni dengan cepat"...nak cakap ape lagi kan!!!!

Sebenarnya sebelum saya balik lagi mak cakap bapak tunggu saya ngan en suami balik Langkawi sebab nak ajak g jumpa doktor pakar...senang katanya sebab kita orang tinggal kereta dekat jeti Kuala Kedah...sebelum balik Langkawi saya dah siap-siap kol hospital Putra Medical Centre (PMC) dekat Alor Star untuk buat appoinment dan tanya tentang jadual doktor pakar semua...mudah sikit sebab kita orang akan gerak dari Langkawi, takut tak sempat lak nak jumpa doktor pakar kalau tak buat appoinment dulu...

So, hari Jumaat, saya, en suami, mak, dengan akak saya sorang bawak bapak g jumpa doktor pakar...jumpa doktor pakar usus Dr Imran Anuar...sampai hospital lebih kurang pukul 9 lebih...pukul 10 dah boleh jumpa doktor...=)

Cerita semua masalah bapak dekat doktor...lepas doktor check die amek keputusan suruh bapak masuk wad untuk ujian yang lebih details.lagi pun doktor cakap keadaan bapak agak lemah masa ni...kita orang mula-mula terkejut jugak...sebab tak terfikir pun kena masuk wad bagai...tapi selepas bincang adik beradik kita orang suruh je bapak masuk wad...biar tahu apa penyebab sakit bapak ni...

Petang tu abang saya datang dari Langkawi bawa baju mak, bapak dengan kakak semua...inilah kesusahan yang terpaksa dihadapi oleh penduduk Langkawi...duduk oversea kata kau...huhu

Bermula la episod kita orang adik beradik berkampung di bilik 2 wad 501A hospital PMC...malam pertama kita orang tak tidur dekat hospital sebab bapak cakap die ok...die suruh kitaorang balik rehat je...lagi pun kita orang seharian jugak la urus segala macam benda...malam tu dalam kul 11 lebih mak, akak dan abang saya ikut saya balik tidur rumah mak mertua saya...45 minit juga la perjalanan dari hospital nak ke rumah mak mertua saya tu...

Cukup la setakat ni, nanti saya sambung cerita part 2 pulak yea...banyak lagi kejadian yang tak terduga jadi dekat kita orang...harap bersabar tunggu cerita saya nanti yea...=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.