ChurpChurp

Nuffnang ads

Saturday 25 May 2013

Twister ala KFC

Salam...


Haa, nampak sedap kan...ade rupa macam twister yang kat KFC tue tak...kahkahkah...walaupun rupanye tak berapa molek tapi sedap taw...kurang sikit aje sedapnye dari Twister KFC...hahah...en suami asyik la suruh saya buat benda alah ni...kesukaan dia ni...

Asal nye saya terbuat benda ni pun sebab dia la...suka sangat makan Twister KCF tu...asyik berzikir kat telinga saya suruh cuba buat benda ni...sekali cuba menjadi pulakkk...maka asyik la kena buat untuk dia lepas tu...huhuhu...nasib baik la senang aje...sap sap sui siappp...=) Meh saya kongsi dengan korang cam ne nak membuat twister ini yea...


Bawang putih dan merah dicincang halus...panaskan minyak then tumis kedua-dua bawang ini sampai kekuningan...


Sebelum itu, potong isi ayam kecik-kecik...perap isi ayam tersebut dengan sos BBQ jenama kesukaan korang (saya guna jenama Knoor), sedikit lada hitam yang dimesin halus, garam, dan gula...perap lebih kurang setengah jam...lebih lama lebih sedap...

Masukkan ayam yang di perap ke dalam bawang yang dah ditumis tadi...kacau sampai masak atau ayam sedikit garing...siap sudah ayam kita...


Kalau korang malas nak guna ayam BBQ macam cara dekat atas tu lebih senang goreng aje ayam dengan tepung goreng KFC itu...ini pun sedap taw...saya suka guna ayam goreng macam ni tapi en suami suka ayam BBQ macam kat atas itu...terpulang pada tekak masing-masing la yea...=)


Ini pulak antara sayur yang saya masukkan dalam twister/wrap saya...ikut suka kesukaan masing-masing nak masukkan ape yea...

Saya guna wrap jenama ni tapi yang warna biru...tak silap yang biru is a original kot...beli dekat Giant...panaskan wrap ni sekejap, just nak bagi lembut je...then korang masukkan segala bahan yang dah siap kat atas tu...tuangkan sos cili + thousand island...maka siaplah twister kita...sedappp...

Mudah je kan...twister ni sesuai untuk breakfast or kalau nak makan dinner yang ringan aje...resepi asal saya tengok dekat blog kak Filla yang famous amos itu...pastu pandai-pandai la ubahsuai ikut tekak saya...heheh...lets try korang...pasti tidak menghampakan...=)

1 comment:

  1. nak order satu eh...dh siap bwk p opis tau...hehe =)

    ReplyDelete

Thanks for droppin' the comments.