ChurpChurp

Nuffnang ads

Thursday 1 November 2012

Aidiladha Part 2

Salam...

Masih lagi cerita hari raya haji aritu...hehe...malam raya haji kita orang buat BBQ...saje je buat untuk kumpul family-family terdekat...BBQ ni idea abang ipar yang pertama aka Pak Chaq...tapi mastermind malam tu mesti la abang saya...=)

Petang lebih kurang pukul 4 kita orang dah mula basuh ayam, daging dengan kambing dan sediakan bahan untuk perap haiwan-haiwan tersebut...actually kita orang tak penah pun buat BBQ ni, so main hentam je la resepi untuk marinate ayam semua tu...tapi resultnye sangat sedap taw...=)

wah, nampak sedap kan..
Lepas maghrib abang, en suami, abg ipar dan adik ipar mula proses bakar-bakar...malam tu ramai sangat sedara-sedara yang datang rumah kita orang...saya ngan adik-beradik rasa macam terkejut lak...mak ayah saya ni jemput ramai sangat ke sebab dieorang cakap nak buat sikit aje...huhu...tapi Alhamdulillah, makanan semua cukup...adik saya risau je kita orang tuan rumah tak dapat makan...heheh

ramai kan...penuh ruang tamu rumah...=)
Antara makanan yang ada malam tu semestinya ayam, kambing dan daging bakar...saya buat sagu gula melaka sebagai dessert...akak sulung saya buat coselow yang menjadi kesukaan ramai...siap ada yang tanya resepi...haha...ada tapai yang mak mertua saya kirim...ada nasi impit dengan kuah kacang, mak saya buat...ada ketupat dan rendang...itu je la hidangan untuk malam tu...yang pasti semuanya lazatttt...=)

hidangan yang simple tapi lazattt...=)
mastermind kami...rajin sangat abang kesayangan kami nie....muahhh
si kecik ni la penghibur kita orang...ade je benda sengal yang die buat...
kami berskirt kembang malam tu...=)
makteh, pakteh with Muhammad Aqil Sufyan
Saya dan en suami makan kambing bakar je malam tu sebab sangat lazat...ayam ngan daging tak pandang pun sebab dah selalu makan kan...hehe...en suami sampai sakit kepala la sekejab malam tu...sedap katanye tak boleh nak berhenti makan...sama jugak la dengan saya pun...heheh

Harap nanti-nanti kita semua dapat berkumpul lagi dan buat aktiviti lain pulak yea...moga ahli keluarga kita makin membesar dan saling menyayangi antara satu sama lain....saya sangat sayang family saya...=)


No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.