ChurpChurp

Nuffnang ads

Thursday 8 November 2012

Kisah Seram Balik Kampung Betui Punya

Salam...

Kali ni saya nak cerita pengalaman seram saya yang betui punya...bukan cerita lawak lagi macam entry lepas...hehe...pengalaman seram masa saya dan en suami balik kampung masa baru-baru kawen aritu...cuti raya cina kot...

en suami lak kalau nak balik kampung die suka drive waktu malam...selalu dalam pukul 10 lebih kita orang baru bertolak balik...kalau drive waktu siang mengantok katanye...lagi pun drive malam sejuk dan enjin kereta pun tak cepat panas...=)

Kita orang balik Kedah, so mesti lalu highway Jelapang tu kan...biasa orang cakap kawasan situ memang selalu berlaku kemalangan ngeri...malam kejadian tu kita orang sampai kat tol Jelapang rasanya lebih kurang pukul 3 pagi kot...lepas je tol Jelapang saya pandang kiri nampak satu kereta buruk sangat...perlahan je kat sebelah kereta kita orang...lampu kereta tu ade yang pecah, lampu signal pun tergantung macam dah nak tercabut je...macam kereta baru lepas kemalangan...

Saya masa tu tak pikir benda pelik lagi, so mulut gatal ni pun tanya la en suami..." eh tengok kereta tu, macam baru lepas kemalangan je...lampu pun dah nak tercabut...boleh ke die nak lalu laluan bukit yang bersimpang siur kat depan jab lagi tu ? "...en suami pun tengok tapi dia tak cakap ape-ape pun...

Lebih kurang 1 minit lepas saya tanya en suami je saya rasa seram sangat...sejuk badan saya...tengok kat luar tak de kereta lain pun selain kereta kami ngan kereta buruk tu...jalan sebelah lagi yang menuju ke Kuala lumpur pun tak de kereta...Ya Allah, masa ni hanya tuhan yang tahu betapa takutnya saya...nak pandang seat belakang pun tak berani...cepat-cepat saya pejam mata baca ayat Kursi semua...

Alhamdulillah, buka je mata keadaan dah jadi lain...kereta semakin banyak kanan kiri kita orang...dan semestinya kereta buruk tu pun dah xde...saya tak tahu la kereta itu kat belakang sebab die lambat atau kereta tu menghilang macam tu aje...

En suami terus berhenti dekat hentian seterusnya...terdiam kita orang sekejab...lepas tu en suami pesan kalau nampak benda pelik jangan cakap ape-ape...buat tak tahu je...adui, nak menangis saya rasa masa tu...rasa nak cepat-cepat sampai je...

Lepas kejadian tu setiap kali balik kampung saya mesti teringat setiap kali lalu kawasan tol Jelapang tu...rasa nak pejam mata je setiap kali sampai tol Jelapang...tapi Alhamdulillah, kejadian tu tak pernah berulang lagi...cuma setiap kali balik kampung saya akan cuba sedaya upaya tak tidur untuk teman en suami drive...tapi kadang-kadang tertidur jugak...=)

Inilah pengalaman seram pertama saya...mintak-mintak lepas ni tak de lagi dah...tak sanggup dah saya nak menghadapinye...hehe...korang rasa seram ke tak???...heheh

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.