ChurpChurp

Nuffnang ads

Friday 29 March 2013

Balik Kampung Segera

Salam...

Balik kampung segera tajuk diberi...heheh...alkisah cerita disebalik balik kampung segera ini adalah disebab kan kita orang suami isteri tiba-tiba kena balik kampung hujung minggu hari tu...

Balik kampung sebab nak bawa mak en suami g jumpa doktor pakar dekat hospital...selalunye abang en suami yang akan bertanggungjawab tentang hal ini...tetapi disebabkan die ada sedikit kesulitan maka en suami la pulak yang kena bertanggungjawab...=)

Tak kisah lah kan, benda yang melibatkan hal ibu dan ayah ni siapa saja pun pasti sanggup berkorban ape sahaja...lagi-lagi bagi golongan lelaki ni...syurga mereka terletak di tapak kaki ibu mereka...kita sebagai isteri kena selalu ingat akan perkara ini...biar suami kita dapat menjalankan tanggungjawab mereka dengan sempurna...

Malam Jumaat lebih kurang pukul 10 kita orang gerak balik...adik en suami pun ikut sekali...sampai kampung lebih kurang pukul 6 pagi...sebabnye tertidor 2 jam dekat hentian Bukit Gantang...huhu...ngantok sangat kata en suami...

Sampai je kampung tenang sangat rasa...sejuk dan nyaman sungguh udara dekat sini...lagi-lagi keliling rumah penuh pokok...masa subuh sejuk tahap mengigil la....

Sarapan saya pagi itu kuih ni la...makan ketika jam menunjukkan pukul 6.30 pagi...sampai-sampai terus makan...mak mertua dah siap panaskan untuk menantu dia ni...menantu hantu cam ni la...hahahah...kuih tepung bungkus....ibu mertuaku yang buat...lazatttt...entah berapa biji saya makan tak tau la...kuikuikui

Hari Sabtu tak buat ape pun...duduk kat rumah je...menikmati suasana kampung...petang tu g jalan-jalan ke rumah kak ipar...appointment jumpa doktor pakar hari Ahad...


Cantik kan pemandangan ni...jalan menuju ke rumah kak ipar...lorong kecik je...satu keta je boleh masuk...rumah die pun dekat tengah-tengah sawah...

 
Masa ni padi dah masak...nampak tak pokok padi dah menunduk tu...dah berat dengan padi...pemandangan kat sawah waktu padi dah masak ni kuning je...cantik...tapi terlupa lak saya nak g tengok rupa padi yang masak atas pokok nye...hehehe...orang jakun macam ni la...

Esoknye lepas subuh terus siap-siap nak g hospital...bukan ape nak g hospital kerajaan ni kena g awal-awal...lambat je mau petang baru boleh balik...saya siap pakai baju kurung lagi sebab haritu mak mertua cakap nak g kenduri dua buah rumah...huhu...malas nak tukar-tukar baju punya pasal...=)

Sampai hospital pukul 8 cam tu...pung pang pung pang pukul 1 baru siap semua...adui banyak betul proses kat hospital ni kan...saya rasa kita orang kena amek no giliran 4 kali kot...pertama pendaftaran...kedua no untuk klinik ortopedik...ketiga jumpa doktor...keempat no untuk ambil ubat pulakkk...sabar je lahhhh...


Dekat sini la yang paling lama kita orang kena tunggu...=(

Sebenarnye mak mertua saya kemalangan 2 tahun lepas...sejak dari tu die selalu sakit tulang...last check up doktor cakap mak mertua saya kena operation untuk betulkan tulang belakang...risau mak mertua saya bila doktor cakap macam tu...sebab itu jugak la kita orang tak bagi die g jumpa doktor dengan ayah je kali ni...biar ade orang muda cakap dengan doktor, baru jelas sikit ape masalahnye...Alhamdulillah, mak mertua saya dah makin sihat...pinggang die pun dah kurang sakit...tulang pun dah makin ok...doktor pakar cakap tak perlu buat operation...

Balik je dari hospital terus kita orang g kenduri jiran dekat kampung...unik betul masakan dekat kenduri ini...saya lupa pulak nama masakan tu...gambar pun tak ingat nak ambil sebab laporrr dan sedappp...hehehe...lepas makan balik rumah rehat sekejap...pastu ayah mertua ajak g kenduri dekat rumah kawan die pulak...makan lagi...tapi lauk dekat kenduri ni tak sedap langsung...saya makan sikit je...huhu...nasib baik la kan, kalau sedap mau kembung perut saya...hahahah

Petang tu nak gerak balik Shah Alam pulak...letih betul rasanye...tertidur saya kejab petang tu...sedar sebab dengar mak mertua panggil en suami...kihkihkih...menantu hantu sekali lagi...hahah...macam biasa la penuh bonet kereta dengan bekalan hasil kampung...mak mertua siap bekalkan sambal ikan keli untuk kita orang makan malam sampai rumah nanti...tersenyum en suami sebab lauk kegemaran die tu...ikan keli tu pancing sendiri taw...terbaikkk dari ladang....heheh


Selongkar barang yang mak mertua bagi tengok ade kuih ni...kalau dekat utara panggil pulut kacau...sedap...tahu pulak mak mertua, saya suka makan kuih ni...hehehe...

Bulan depan nak balik kampung lagi...nak balik Langkawiiiii...tak sabarnye ahkakkkk...yeeehaaaa...=)






No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.