ChurpChurp

Nuffnang ads

Friday 22 March 2013

Khasiat Susu Kambing + Kurma #1

Salam...


Rasanye ramai yang tahu susu kambing adalah susu yang terbaik selepas susu ibu di dunia ini...terdapat banyak khasiat yang terkandung dalam susu kambing untuk perkembangan tubuh badan kita...yang pasti Rasulullah SAW juga gemar untuk meminum susu kambing...

Dalam hadis lain yang disandarkan kepada Abu Said al-Khudri, Rasulullah s.a.w pernah bersabda, “Akan tiba suatu masa di mana kambing adalah sebaik-baik harta bagi orang Islam. Orang Islam akan memeliharanya di puncak-puncak bukit dan di lembah-lembah, hidup terpencil dari masyarakat demi memelihara agama daripada ditimpa bencana”.


Arwah Pak cik saya seorang penternak lembu dan kambing...so, saya ingat lagi masa kecik-kecik dulu kita orang adik beradik selalu dapat minum susu kambing fresh kalau g rumah die...masa tu kanak-kanak rebina lagi kan, mesti la sangat suka minum susu walaupun bau susu kambing segar agak kuat...heheh


Tapi sekarang kalau suruh saya minum susu kambing segar saya tak pasti la saya mampu or tak...huhu...saya kalau makanan or minuman yang baunye kuat agak sukar nak telan sikit...=)

Saya nak cerita pengalaman saya minum susu kambing Hi Goat keluaran HR Group sebenarnye...saya baru je sebulan amalkan susu kambing ni...saya amalkan minum pagi dan malam setiap hari...saya bancuh sebungkus susu kambing ini dengan 2 sudu kurma...kurma tu saya blend dulu...sedap sangat taw minum air ni...=)

Walaupun baru sebulan amalkannya saya sudah mengalami beberapa perubahan yang saya rasa ada kebaikan kepada diri saya ni...Antara perubahan yang saya alami

1. Masalah sembelit saya dah berkurang.

2. Saya jarang rasa lapar. 

3. Tak cepat letih.

4. Senggugut kurang sakit. Untuk bulan ini saya rasa sakit sikit aje...mintak-mintak bulan depan pun tak rasa sakit dah...=)

Buat masa ni, itu je perubahan yang saya rasa...lepas ni kalau ade ape-ape perubahan saya pasti akan share kat sini lagi ye...

Sebenarnye tempoh berpantang saya sudah habis...6 bulan sudah berlalu selepas pengalaman pahit saya itu...nak tahu baca sini...lepas ni saya kena berusaha keras untuk memperoleh rezeki yang satu itu...i want baby...=) Korang tolong la doakan untuk saya...Moga Allah SWT mempermudahkan rezeki Norhafizah Ismail untuk memperoleh zuriat yang soleh dan solehah...Amin...sayang korang...tq...=)

Sesiapa ada tips or apa-ape aje jom la kongsi dengan saya...



1 comment:

  1. insyaallah adalah rezekinya tu nanti.usaha dan tawakal aje =)

    ReplyDelete

Thanks for droppin' the comments.