ChurpChurp

Nuffnang ads

Sunday 21 October 2012

Muara Ikan Bakar Tanjung Harapan

Salam...

Hari Jumaat malam aritu abang ipar ngan akak saya ajak makan ikan bakar dekat Tanjung Harapan...saya dengan en suami ape lagi, on je...rezeki tak baik kita tolak kan...hehe...pegi 5 orang saya, en suami, adik en suami, kakak saya dan suami die...pegi pun dah lewat...pukul 10 lebih baru gerak dari rumah saya...

Kita orang makan dekat kedai Muara Ikan Bakar, Tanjung Harapan...dekat Pelabuhan Klang...abang ipar saya cakap dulu Tanjung Harapan ni namanye Tanjung Gila...tempat budak-budak remaja berdating katanye...ntah betul ke idok saya tak tahu la...tapi air laut sepanjang pantai nye macam kotor sikit la...xcantik macam pantai dekat langkawi nun...=)

Rasanye dah 3 kali kita orang makan dekat sini...ikan ngan seafood dekat sini fresh jugak la...malam tu kitaorang makan ikan siakap masak tiga rasa, ketam masak tomyam, sotong goreng tepung, udang masak pedas, telur dadar, dan sup sayur...emmm, sedap...saya paling suka sotong goreng tepung ngan ketam masak tomyam...lazattt...eheee...

makanan kami...gambar sebelum xde gambar selepas je ade...lapar sangat semua terus makan xsempat nak amek gambar bagai...heheh
air kesukaan saya dan en suami...air kelapa...tapi air kelapa ni tak la sesedap air kelapa dekat rumah mertua saya...saya kalau balik kampung mesti ari-ari mengadap air ni...fresh sebab amek dari pokok terus minum....dapppp....
kenyang sudah...alahai chubby nye kami berdua...=)
Lebih kurang pukul 1.30 pagi jugak la kami sampai rumah...kenyang betul malam tu...syukur...=) Ape pun terima kasih daun keladi di ucapkan kepada abang ipar dan kakak ku...mudah-mudahan makin murah rezeki kalian...len kali ajak lagi ye...heheh

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.