ChurpChurp

Nuffnang ads

Wednesday 24 October 2012

Popia Ketam Crunchy

Salam...

Cerita tentang makanan lagi...dah serupa blog masakan lak saya rasa...haha...lantak la, sebab hobi saya adalah memasak...biasa la kan perempuan dah berstatus isteri ni, keje masak je la...

Hasil dari saya menjelajah ke blog-blog masakan saya jumpa satu resepi yang mudah dan sedap...saya ni bukan nye boleh tengok makanan yang sedap dan mudah nak buat...mau nye time tu jugak saya nak cuba buat kalau bahan-bahannye ada...Kali ni saya kongsi resepi popia ketam goreng yang rangup...=)

Senang je nak membuatnye...bahan-bahan pun simple aje...just isi ketam yang frozen tu (alahai saya tak tahu ape namanya) dengan kulit popia...pastu tepung gandum sikit untuk jadi gam nak lekatkan kulit popia...korang just balutkan isi ketam dengan kulit popia...balut la cara mana pun yang korang suka...asal semua isi ketam tu tertutup...pastu goreng...hati-hati sikit masa nak menggoreng tu sebab popia ketam ni asyik la nak meletup-letup bila die dah masak...so, kalau dah nampak kulit popia tu kuning je cepat-cepat angkat...dah siap...

Makan cicah dengan sos+mayonis...aduiiii, lazat taw bila ngap...tambahan lagi kulit popia rangup rasa macam makan kehepsi...tipu je...=)

sebelum digoreng...
selepas digoreng...cantik tertarik je kan warna popia ni...=)
Apalagi, mari la ramai-ramai cuba...kanak-kanak rebina mesti suka ni...hehe...petang-petang makan sedap oooiiii...=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.