ChurpChurp

Nuffnang ads

Sunday 24 February 2013

Cerita Hari Sabtu

Salam...

Dah masuk hari Ahad pun ketika saya dok taip entry ni...huhuhu...sebabnye sekarang baru sempat nak mengadap laptop ku ini...padahal hari ni bukan nye buat ape pun...buat rutin hari minggu macam biasa je...masak, kemas rumah, cuci baju semua tu la...

Tapi petang tadi saya tertidur sebenarnye...penat mop lantai agaknye kot...hahah...alasan terbaik ni...asalnye baring sambil tengok citer hindustan dekat TV3...sedar-sedap citer hindustan pun dah habis...tengok sebelah en suami pun join tidur sama...huhuhu

Hari ni saya masak biasa aje...sambal ikan kesukaan en suami...die biasa la, hari-hari masak sambal pun tak pe...tak de nye nak jemu-jemu...


Ini la rupanye sambal ikan tongkol saya...kalau dekat kampung saya kita orang panggil ikan kayu...kampung en suami lak panggil ikan mambung...abang dekat pasar tempat saya beli ikan ni cakap ini ikan tongkol...banyak benor namanye ikan ni...hahah


Pastu masak sayur kubis bunga campur karot...sayur saye terlebih letak kunyit...kuning benor warnanye...hehehe


Ayam goreng berempah ni pun kesukaan en suami dan saya jugak....resepi saya hentam je...tapi yang pasti kompem sedap...bukan saya cakap tapi adik ipar cakap....hahahah...perasan sudahhhhhhhh....resepi nanti saya tulis kat next entry...=)

Malam kuar g beli barang komputer en suami jab...lepas tu terus g Uptown Shah Alam...saje je jalan-jalan cuci mata...tak beli ape pun...sebab g awal sangat banyak kedai yang tak buka lagi...tapi yang peliknya orang dah ramai pun...nak cari parking pun susah...


Beli yong tau fu ni je untuk makan malam kita orang...kureng sedap yong tau fu ni...kedai yang selalu beli tu tak buka la pulak...sebab dah terbayang nak makan ni so beli la jugak...=)

Emmm, esok nak masak ape yea...masalah betul la, hari-hari kena fikir nak masak ape...ini la nasib seorang isteri yang rajin kan...mihmihmih

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.