ChurpChurp

Nuffnang ads

Wednesday 27 February 2013

Bersukan

Salam...

Dulu masa muda remaja saya sangat suka bersukan...masa sekolah rendah lagi la...acara sukan ape yang saya tak pernah cuba...wakil sekolah lagi taw...bola baling, bola jaring, lumba lari, lompat tinggi, lompat jauh, lompat pagar, badminton, ping pong dan macam-macam lagi la...

Memang ratu sukan la waktu muda remaju dulu...piala dan pingat pun banyak kat rumah saya nun taw...tapi tak de hebat sangat saya ni...hebat sikit aje...hahaha...

Sampai kan result UPSR ngan PMR saya kureng la disebabkan asyik dengan sukan ni...alasan ke ape ni yea...ke memang saya kureng pandai...hikhikhik...Alhamdulillah, masa SPM saya dah insaf...dah tak de sukan-sukan....belajar je...heheh

Tapi sejak zaman bertukar ni kan semangat kesukanan saya pun dah berkurang...rasa saya bukan setakat berkurang malah hampir nak pupus dah saya rasa...hahah...sebabnye saya malas sangat nak buat aktiviti-aktiviti yang menggunakan tenaga dan mengeluarkan peluh ni...kalau buat pun sekejab je...pastu dah letih...

En suami selalu bising dengan perangai saya ni...=)

Nape agak nye yea...faktor usiakah...ke tak de kena mengena...tapi penyebab paling tepat saya rasa adalah faktor MALAS....hihihi...aduiii, macam mana la nak sihat kan kalau asyik malas je nak exercise...ntah la, tunggu la nanti mesti saya jumpa penawar untuk sakit saya ni...=)

Eh, sebenarnye nak cerita tentang en suami saya yang sekarang aktif bersukan...tapi mukadimah dah panjang berjela cerita tentang kisah saya lak...hahah...xpe, blog sendiri kan...cerita tentang diri sendiri mesti kena lebih dari orang lain...kuikuikui

En suami saya kan sekarang sangat la aktif bersukan...semalam main badminton...hari ni g main badminton lagi...esok main futsal pulak...pastu nanti die cakap nak g gym pulak...ooohhhhoooiiii, mana datang tenaga kamu ni sayang...bini kamu juga yang malas...huhu

Kalau tanya tak penat ke ari-ari nak bersukan...die jawab, tak sebab suka...sebab katanya bila bersukan badan tuff dan kuat...bila bangun pagi rasa segar badan...yea la tu...tuff sangat sayang oooiii...asyik-asyik tanya saya tuff tak badan die...hahaha...

Selalu en suami main dengan budak-budak opis die...daripada staff biasa sampai la ke bos-bos...rapat betul die orang...suka lak saya tengok...

Tapi kan kesian kat bini dia ni...sokmo ditinggalkan...huhu...die ada ajak saya g, tapi saya malas...dok rumah lagi best...layari internet dan  baring sambil menternak lemak...agak dah banyak lemak baru kita exercise...mihmihmih....

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.