ChurpChurp

Nuffnang ads

Friday 15 February 2013

Limau beribu ribu Lemon

Salam...



Kat rumah ade sekotak limau ni...en suami bawa balik...client bagi katanye...saya suruh die bawa g opis katanye dah banyak limau kat opis dia...dah tu kat rumah ni sape yang nak makan...saya makan la 2, 3 biji...tak kan nak makan sampai sekotak...mau beri-beri nanti....ehehe...en suami langsung tak makan...

Saya bawa g opis jugak sikit...sebab kat opis pun dah banyak...

Limau ni bukan boleh tahan lama sangat...semalam saya cek tengok ade dah yang nak busuk...tiba-tiba teringat nak buat jus...dari buruk cam tu je kan...


Tapi proses nak buat jus dari buah limau ni agak rumit la...nak kena kupas pastu buang biji die satu persatu....adui, sangat menguji kesabaran...dekat sejam gak saya dok mengupas...hasil lepas kupas cam kat atas tu...huhu


Haaa, ini la rupanye jus dari limau mandarin tu lepas saya blend...jus nye agak pekat...dan rasa pun tak sama macam limau sunkist yang biasa kita guna untuk buat jus tu...yang ini kureng sedap sikit....heheh...

Ini pun saya sorang je yang minum...siap bawa g opis lagi...sebab nak bagi cepat habis...macam ni la nasib seorang isteri...yang tak sedap tu kita la yang kena habiskan...nak buang rasa menbazir lak...tak sedap ke ape ke, selagi boleh makan telan je la...mihmihmih


Ni pulak limau yang kecik-kecik tu...saya beli dekat Giant...manis sangat...harganye pun agak mahal...beli sebab teringin...hahah

Lebih kurang 2 minggu lebih dah beli...tapi tak abis-abis makan jugak...hahah...last-last saya kupas semua pastu masuk dalam peti sejuk...rasa nak makan amek je...senang...dasar pemalasssssssss cam ni le....hehehe

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.