ChurpChurp

Nuffnang ads

Sunday 9 December 2012

Hobi Saya I Aku Eden...

Salam...

Semua manusia dekat bumi ni mesti ade hobi kan…setengah orang ade satu je hobi die…tapi ada yang lain hobi lebih dari satu, macam-macam die suka buat…tak kisah la hobi berape banyak pun asal seronok dan suka dengan hobi masing-masing kannnn…

Saya adalah tergolong dalam golongan orang yang ade banyak hobi…huhu…tapi yang saya pasti hobi saya sentiasa berubah dari kecik sampai dah besar ni…Cuma sekarang ni je dah stay dengan satu hobi…haha
Cerrr teka apekah hobi yang paling saya suka buat…heheh…mestilah memasak…may be sebab dah kawen ni kan, so hobinya mestilah memasak…walaupun tak de la heibat mana pun tapi saya sangat suka memasak…terutama memasak untuk hubby terchenta saya tuee…

Lagipun hubby saya tu suka makan ape yang saya masak…sedap ke tak sedap ke die makan je…jarang la nak komplen-komplen…may be sebab isteri tersayang die ni yang masak kot…hahah…

Bukan ape memasak ni kekadang dapat menenangkan fikiran jugak taw…sebab lepas je siap masak semua tengok hidangan yang kita masak tersusun cantik atas meja perasaan nye best sangat…tambahan lagi kalau orang yang makan hidangan kita dok puji memuji…suka, seronok dan bertambah kembang la achik…hahah

Memasak juga dapat menjadi satu senaman yang sihat buat kita…keliling dapur kita pusing, entah berapa kali tak tahu la dalam sehari tu…lepas masak je mesti berpeluh satu badan…kan bagus untuk kesihatan tue…tak payah susah-susah nak kuar jogging satu taman…hahaha…

Yang paling penting kalau kita memasak ni dapat jimat duit juga yea…kalau dekat luar sekali makan mau nye 30 hengget…kalau pergi pasar beli ikan 30 hengget boleh tahan 3-4 hari…huhu…sekali sekala boleh la nak makan luar…sebab masak dekat rumah hari-hari pun penat jugak…lagi-lagi bagi sesape yang bekerja tue…


Antara koleksi masakan saya...selalu kalau nak masak resipi mesti mintak dari mak or mak mertua saya...resepi dieorang terbaik taw...=)

Ni pulak koleksi kuih muih or dessert yang penah saya buat...antara kuih kegemaran en suami dan saya la...

Amboi banyak lak saya membebel tentang memasak ni...nak cerita hobi lain pulak la...hobi membaca pulak...saya suka baca buku, novel dan ape-ape je la yang menarik untuk dibaca...zaman sebelum kawen suka sangat baca novel tapi sekarang dah kurang sikit...dulu satu novel tebal tu baca satu hari je...sanggup tidor pukul 4-5 pagi...mesti baca sampai habis la...sekarang baca 5-6 muka surat dah ngantok...haha...hormon dah berubah kot rasanye...=)


Ini pulak antara novel terbitan Alaf 21 yang saya suka...ni semua novel lama...zaman saya belajar dulu...novel sekarang kebanyakan nye dah kurang best...huhu...semua koleksi novel ni saya ada....tapi ade jugak yang dah hilang...orang pinjam nak baca tapi tak bagi balik....=(
Sekarang lebih suka membaca di alam maya...google ape saje yang nak tahu, pastu baca je la...senang kan...teknologi di hujung jari katakan....huhu

Hobi kecik-kecik @ sampingan saya yang lain banyak lagi...shopping, jalan-jalan, tengok movie dan banyak lagi la...ok lah yea nanti kita cerita tentang benda lain lak yea...baibai....=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.