ChurpChurp

Nuffnang ads

Wednesday 26 December 2012

Kawan Baik Ketika Zaman Universiti

Salam...

Actually saya ni boleh la dikategorikan dalam golongan orang yang ramai kawan...sebab saya peramah+baik+sopan kot...hahah...buktinye saya masih lagi berhubung dengan kawan saya yang sama-sama sekolah tadika dengan saya dulu...huhu...dekat 20 tahun dah...tapi bagus la kan ramai kawan ni...pepatah pun cakap 'berkawan biar seribu, berkasih biar satu'...=)

Tapi hari ni saya nak cerita tentang kawan karib saya masa zaman kat universiti dulu...zaman saya belajar untuk menggenggam segulung ijazah....ehee...boleh dikatakan zaman kegemilangan saya jugak la...


Ini lah tiga sahabat karib saya masa tu...dari kiri Ody, Wani, Wana dan saya...kita orang betul-betul rapat...saya Wana dan Wani duduk serumah masa ni...Ody stay dengan family die...tapi selalu je lepak rumah kita orang...Cik Ody orang Nogori Sembilan, Cik Wana orang Selangor dan Cik Wani orang Kelate...saya dah pernah pergi melawat semua kampung dieorang...kuat berjalan saya ni...heheh


Kita orang boleh kongsi ape saja taw...baju pun boleh pinjam-pinjam...huhu...tengok baju kurung yang kita orang pakai ni sama sebenarnye...warna je lain-lain...Wani yang hadiah kan untuk kami semua...kami ada banyak baju yang sama...heheh...asal sorang beli yang lain pun nak juga...taste kami lebih kurang sama je...pastu nak g kelas janji pakai baju sama...=)

Antara kami saya seorang je yang dah kawen...yang lain masih bujang tapi dah tak available lagi....semua dah berpunya...tunggu masa je nak tukar status depa ni semua...heheh...cepat-cepat la oooiiii, cek dah tak sabaq nak tengok hampa kawen ni...boleh kongsi-kongsi cerita 18sx pas ni....hahahah




Gambar ni masa kita orang ramai-ramai g berkelah dekat Sungai Congkak...best sangat masa ni...kalau rajin nanti saya cerita tentang ni...syokkkk...kurusnye saya zaman ni...ntah bila boleh kurus macam ni lagi...=(


Cik Wani ni sebenarnya kawan saya yang paling rapat...kami kawan sejak dari diploma lagi dekat UiTM Perak...pastu sama-sama dapat sambung degree course yang sama...semester satu kita orang tinggal sebilik dekat kolej uitm ...dulu selalu berdua bersama...eheee...die orang Kelantan...baru je balik keje dekat sana...lepas ni jarang la nak jumpa die lagi...uwaaaa...sedih saya...will miss u Cik Wani...



Masa saya tunang haritu dieorang semua ikut saya balik Langkawi...meriah sangat...dieorang jadi dayang-dayang saya...lepas ni saya kena la p rumah dieorang lak bila dieorang bertunang nanti...=)


Dieorang pun dah rapat dengan adik beradik saya...heheh...kalau kita orang berempat jumpa mesti nak gelak je...tambah-tambah dengan kesengalan si baju oren putih kat atas ni...die umpama perghibur kami taw...ahahah

Kami ade nama adik beradik...Ody kak long, Wani kak ngah, Wana kak teh dan saya paling kecik kak cik...heheh...antara kita orang memang guna panggilan adik beradik ni...melekat pulak gelaran ni...=)


Rasanye ini gambar terbaru kita orang berempat...ni dekat rumah Cik Wana masa hari raya hari tu...beza kan gambar ni dengan gambar kat atas nun...semua dah membesar bagai johan...hahah...

Terima kasih sahabat atas persahabatan yang tulus ini...moga persahabatan kita kekal buat selamanya...walau pun sekarang kita dah ada kehidupan sendiri yang perlu di utamakan dan kita selalu je tak dapat nak keluar sama-sama lagi dan walau macam-macam halangan datang moga kita sentiasa di hati masing-masing ye...saya sangat sayang sama kamu semua...=)

...Tiada ungkapan perpisahan dalam PERSAHABATAN
walaupun maut menjadi nokhtahnya
kerana seorang SAHABAT itu terlalu istimewa 
dalam doa sahabatnya yang lain
biarpun tanpa bayangnya...

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.