ChurpChurp

Nuffnang ads

Wednesday 19 December 2012

Temuduga SPA Jawatan Penolong Pegawai Teknologi Maklumat F29

Salam...

Wah, tajuk macam nak buat karangan dah...heheh...Dua tiga hari lepas mak saya kat kampung kol cakap ade surat urusan seri paduka baginda...hehe...amboi intro dia tak tahan...lepas tu baru dia cakap surat dari SPA...surat panggilan temuduga...Alhamdulillah saya lepas exam yang saya pergi dengan en suami aritu...nak tahu baca di sini...=)

Mak saya pun baca la isi kandungan surat tu...dari mula sampai la habis...siap pesan suruh pakai sopan-sopan, bawa sijil ape semua...alahai omak den...huhu

Temuduganya 8 Jan 2013 nanti dekat bangunan SPA, Putrajaya...bangunan SPA ni berhadapan dengan office lama saya dulu, Jabatan Perangkaan...dulu pagi-pagi selalu tengok orang datang interview...sekarang masa saya lak...heheh...saya kena interview hari terakhir sekali...saya rasa lebih kurang 2 minggu jugak interview ni diadakan...lama kan...

Actually en suami pun dapat juga temuduga ni...die awal dari saya, 4 Jan 2013...tapi hati en suami masih ting tong nak g ke tak...die cakap dah suka keje tempat sekarang...ntah la die, dah puas saya nasihat suruh pergi cuba dulu...degil jugak nak fikir dula la ape la...hati dia berbelah bahagi sekarang...ikut suka kamu la en suami...=)

Untuk pengetahuan seramai 18355 orang yang mohon jawatan ni...dan seramai 1716 orang yang dipanggil temuduga...dan hanya ada 70 kekosongan untuk jawatan ini diisi...walaweiiii...banyak betul saingan...ape pun saya akan berjuang habis habisan untuk temuduga ini...wahhh, macam bersukan lak...hahah...tapi stadi nye belum start ape pun lagi...semangat je lebih sekarang...=)

Hasil "mengoogle" saya jumpa beberapa contoh soalan yang sering disoal waktu temuduga untuk jawatan ini...soalan terbahagi kepada dua bahagian...soalan umum dan soalan khusus...

Contoh Soalan Umum
1. Isu Parlimen
2. Yang Dipertuan Agong
3. Menteri Kabinet
4. Rukun Negara, Rukun Islam, Rukun Iman
5. Visi, Misi, Dasar Malaysia
6. Berkenaan SPA
7. Skop PPTM
8. Dan pelbagai isu terkini...

Contoh Soalan Khusus
1. Jenis rangkaian LAN,WAN,MAN
2. Jenis topologi
3. Firewall
4. Database dan adik beradiknye
5. Open Source
6. Dan pelbagai soalan teknikal yang senagkatan dengan jawatan ini....

Banyak betui nak kena study...kena buka balik buku masa belajar dulu...adui, dulu dah belajar semua ni...tapi ape pun dah tak ingat, macam hilang ingatan dah sikit...kalau la saya simpan semua data-data ni dalam memory saya dengan baik kan senang...eheee...merepek sudahhhh...mintak-mintak mood rajin saya cepat la datang...ini buka je laptop benda lain yang saya baca, bukan nye nak study...=)

Ape pun saya berharap sangat dapat melalui temuduga ini dengan berjaya...please pray for me...=) Mesti senang hati mak ayah saya kalau saya berjaya dapat keje ni...huhu...Moga rezeki kita semua sentiasa dimurah kan oleh NYA yang Maha Pemurah...Amin



Gambar masa study ramai-ramai dulu kala...muka semua macam tak tidur seminggu dah...best sangat moment ni...setiap malam kita orang lepak dekat MC D Sek 2 tu ramai-ramai...pukul 12 malam kita orang mula study...lepas subuh pastu breakfast baru balik kolej...kenangan terindah...=)



No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.