ChurpChurp

Nuffnang ads

Monday 3 December 2012

Muara Ikan Bakar Tanjung Harapan Lagi...=)

Salam...

Mak dan akak saya ade dekat sini...datang sebab ade kenduri kawen weekend aritu...so, die orang stay dekat rumah akak saya dua tiga hari lagi...nak jalan-jalan shopping katanye...Tentang kenduri kawen nanti saya cerita yea...gambar tak di ambil  lagi...=)

Akak yang no3 tu dah lama tak datang sini...yea la, suami nye kan baru meninggal...sekarang die baru abis edah...boleh la jalan-jalan tenang kan diri... Malam semalam die cakap nak makan kerang bakar... Katanya dulu selalu g makan dengan arwah suami die...Alahai cian akak tersayang ni...Abang ipar saya pun bawak la kita orang semua makan dekat Muara Ikan Bakar, Tanjung Harapan nun...

Gerak dari rumah dalam pukul 10 malam...kita orang kalau nak g sana suka g lewat-lewat sikit sebab kalau g awal ramai sangat orang nye...huhu...mak saya dalam kereta asyik tanya bila nak sampai je...die cakap jauh benar...hehe


Ikan dan makanan laut dekat sini sentiasa ada dan fresh dari laut...tengok tu ketam nye sangat la demok-demok...lazattt...inilah antara hasil tangkapan kami malam itu...=)


Ikan siakap kot masak tiga rasa...sedap tapi pedas terlebih sikit...tapi rasanye semalam saya makan sikit je ikan ni...tak taw la kenapa...sekarang rasa macam rugi pulak...hahah


Haa, haiwan ini la kesukaan saya...ketam masak pedas...memang berapi la pedasnye...agaknye cili kat kedai ni semalam memang cili yang pedas kot...2 gelas air saya minum sebab kepedasan...=)


Sotong goreng tepung yang crunchy...serius sedap kalau nak dibanding kan dengan tempat lain yang saya pernah makan...


Ini makanan untuk orang mengidam...hehe...nak kerang bakar tapi tak de...yang ade ketam rebus je...emm, sedap jugak yang ni pun, fresh...


Tomyam campur...ini untuk dijadikan kuah...ye la, lain semua masak goreng-goreng kan...tak kan nak makan nasi kering-kering kot...huhu...satu lagi kita orang amek pari bakar...gambar tak de sebab lambat sampai...tuan blog sedang rakus memakan masa tu...hahah...


Mama@kakti yang exited dapat makan besar...masa makan asyik teringat dekat arwah suami die aje...teringat die cakap "kalau abang qhairy ade mesti kepala ikan ni dah licin...dia mesti makan sampai habis sebab tak suka membazir"...xpe, kita doakan semoga arwah berada di tempat yang terbaik yea...=)

Kami pergi berlima aje...en suami saya outstation...so, saya single la weekend aritu...hehe...puas sangat makan...masa nak balik tu jalan-jalan dekat tepi laut kita orang ade amek gambar...tengok perut masing-masing macam mengandung semua...haha...Alhamdulillah dengan rezeki dari Mu YaAllah...=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.