ChurpChurp

Nuffnang ads

Tuesday 18 December 2012

...my workplace...


Salam...


PC ini lah yang saya pandang setiap hari selama 8 jam, seminggu selama 40 jam...wah, lama benar...hehe...ini lah tempat saya buat kerja setiap hari...tempat mencari rezeki...boleh tunjuk gambar focus dekat PC je...kalau tunjuk semua mau terkejut korang...bersepah dengan kertas bagai...huhu...

Dah agak lama saya kerja dekat sini...lebih kurang setahun lebih...ehhh, setahun lebih lama ke...hahah...lama la bagi saya...Company swasta pertama saya bekerja...sebelum ni kerja kontrak dengan government...saya seorang yang susah nak tukar-tukar kerja...selagi tak de masalah besar atau sebab-sebab tertentu saya tak kan senang-senang tukar kerja....=)

Kerja dekat sini ok la bagi saya...kerja saya biasa aje, bahagian IT...kadang kala stress jugak...kadang kala tenang sangat...heheh...big bos pun baik aje...kawan opis pun terbaik...=) Tapi yang pasti saya pun tak tahu sampai bila nak stay keje dekat sini...saya still berusaha mencari kerja yang dapat menjamin masa depan saya dengan lebih terjamin lagi...


Saya jenis yang kalau buat kerja teliti sikit...tapi kadang kala tu cuai jugak...kalau boleh saya mesti tetapkan satu dateline untuk setiap kerja yang saya kena selesaikan...kalau saya tak buat macam tu kerja saya mesti tertangguh...may b saya ni seorang yang leka kot...hehe...

Bagi saya, saya adalah seorang yang buat kerja dengan cepat...makksudnya saya tak lembab lah...hahah...sebab saya buat kerja laju la saya selalu jugak buat kesalahan...=( Tapi tak pe la kan, ade baik dan buruk di situ...huhu...tak kan semua nak baik je kan...

Saya juga seorang yang cepat belajar dan cepat lupa...sebab itu ape-ape aje tugas baru saya kena buat saya akan tulis dalam dairy kerja saya...Ape pun saya selalu cuba lakukan yang terbaik untuk kerja saya...=)

Walau di mana pun kita bekerja dan kecik atau besar kerjaya kita, asalkan kita bekerja dengan penuh keikhlasan dan kejujuran, InsyaAllah kerahmatan untuk rezeki itu akan kita peroleh dari Nya yang maha berkuasa...maksud saya walau kecik gaji kita tapi kalau ianya penuh dengan keberkatan InsyaAllah cukup untuk memenuhi kehidupan kita...=)

Doa saya moga Allah SWT sentiasa permudahkan rezeki saya untuk masa depan saya dan keluarga...Amin...


No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.