ChurpChurp

Nuffnang ads

Tuesday 22 January 2013

Alkisah Sambal Sotong Kering

Salam...

Semalam saya masak makanan kesukaan en suami...sambal sotong kering...die beli sotong ni masa balik kampung aritu...asyik la ari-ari suruh saya masak...tapi isteri dia ni tak tahu cam no nak memasaknye si sotong kering ni...=)

Gagah pagi-pagi kol kak ipar tanya camne nak masak...saya tak penah makan dan semestinya tak tahu cara nak masak benda ni...tapi kan sesuatu yang tak best tentang sotong kering adalah baunye...ampunnnn, enak sangat baunye...hahaha...saya masak tadi satu rumah berbau...

Semalaman saya rendam sotong ni...pastu rebus pulak untuk hilangkan baunye yang enak itu...lepas tu nak kena cuci bersih-bersih takut ade pasir...bab ni en suami yang buat...sebab saya ngak suka sama baunye...heheh...susah jugak nak memasak benda alah ini taw...

Bila en suami makan dia cakap tak sama macam mak nye masak...kurang sedap katanye...adui, penat isteri kamu masak taw...awal-awal lagi saya dah cakap saya tak tahu nak masak sotong ni...tak sedap pun habis jugak die makan...merajuk tak nak masak lagi baru taw...huhu...kena menuntut ilmu dari mak mertua lagi la nampaknya...=)

nampak rupanye macam dah sedap kan...heheh...bagi saya ok je...tapi die tu nak macam mak die masak la kan...=)


ayam goreng kunyit, sambal sotong kering dan sayur goreng...=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.