ChurpChurp

Nuffnang ads

Sunday 13 January 2013

Celcom Customer Service yang *&^%$#

Salam...


Dulu saya jarang sangat nak kol customer service ni...tak kisah la customer service mana pun...tapi sekarang sejak keje dengan company yang berlatar belakang kan customer service saya dah banyak tahu tentang kegunaan nye...huhu...dah tahu proses dan segala permasalahan nye...

Minggu lepas kita orang pergi Celcom Center untuk aktifkan e billing...sebabnye untuk en suami mudah trace no telefon mana yang die guna untuk keje...nak claim...officer dekat situ cakap lepas kita orang register online nanti dah boleh guna function ni...so, ok la...selesai satu masalah....

Balik rumah malam tu en suami cuba la register...tapi tak boleh-boleh jugak...di suruh nye saya kol customer service celcom tanya pulak macam mana nak buat....saya kol, budak perempuan jawab...tak ingat dah ape namanye...cerita semua...dia cakap nanti dia buat report la ape la...kata nye dalam masa 3 hingga 7 akan ok semula...saya siap kena marah dengan en suami lagi...sebab die nak tengok bil sekarang bukan masa 3 hingga 7 hari...saya suruh kol sendiri tak nak, tak pandai cakap la ape la...last-last saya yang kena...ni semua pasal si biru punya service yang *&^%$#...

Sampai sekarang still tak boleh lagi nak tengok bill details semua...nak tunggu berapa hari lagi...hooooiiiiiiiiiiii, menaikkan amarah dah ni...tadi saya kol lagi...rasa macam budak yang sama juga yang jawab...mula-mula die surah saya log in, tukar browser dan macam-macam lagi la...tapi still tak boleh...last boleh pulak dia cakap 'saya tak boleh nak bantu sebab tak de dekat depan screen akak...akak cuba explore button kat website celcom tu'...hampunnnn, button mana nak tekan untuk e billing pun dia suruh saya cari sendiri sebab dia tak taw...ko tak pergi training ke ape ni...bila dah saya asyik tanya je dia boleh pulak keluar suara macam tension...terbalik pulak...aku ke ko yang patut marah dik ooooiiiii...

Yang paling sakit hati tiba-tiba tuuuutttttttttt...putus talian...saya tak tahu la die letak or putus...hampehhhh sangat die orang ni...malas dah saya nak kol lagi...kena marah percuma je nanti...

Pastu en suami kol pulak...kalau orang yang sama angkat mau dia nak maki...nasib baik budak lelaki yang jawab...sama jugak suruh kita buat macam-macam tapi result nye, nothing...

Saya tak faham betul dengan customer service die orang ni...cara jawab fon pun lemah dan tak sopan...sebab saya bekerja dalam company yang uruskan service yang sama saya tahu sikit-sikit tentang cara nak handle customer...selalu dengar member bahagian customer service layan pelanggan macam mana semua...

Nak kata hari ni dia bad mood tapi sebelum ni saya kol pun macam tu jugak...tu yang saya perasan suara dia...kalau sekali ko layan macam nak tak nak boleh la nak di maafkan...ni setiap kali kol suara sama ja memang ko kena tukar keja lain la weiiiii...

Saya dah banyak kali kol Astro punya customer service...setakat ini layanan die orang memang terbaik...walau tak dapat nak selesaikan masalah kita pun ada cara nye die orang nak bagi taw secara baik...hati yang panas pun jadi sejuk sikit...Rasa macam nak bertukar kepada si kuning lah pulak...

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.