ChurpChurp

Nuffnang ads

Wednesday 9 January 2013

Kami 5 + 1 adik beradik perempuan

Salam...


Keluarga saya sebuah keluarga yang besar...kami ada 7 adik beradik semuanya...5 darinya perempuan...ramaikan...setiap kali mak bagitaw sapa-sapa dia ada 5 anak perempuan mesti semua cakap 'wah, best la anak ramai anak perempuan'...hehe...mesti semua rajin...tapi memang best pun ramai adik beradik perempuan ni taw...meriah rumah...

Macam-macam kami boleh kongsi...lagi pun kami 5 beradik ni saiz lebih kurang sama je...kalau dekat rumah tshirt, seluar ape je pakaian kau adalah pakaian aku juga...tak kisah sapa pakai baju sapa pun...hehe...kalau yang adik-adik mesti turun temurun pakai baju akak-akak yang atas...tak susah mak bapak saya nak beli baju banyak-banyak...=)


Saya kenalkan dari kiri tu berada dalam kedudukan ke 5 dalam keluarga Cik Emah,adik saya ni...sudah berkahwin dan menjadi mama kepada seorang baby girl...sebelah nye saya la, Ateh ke 4 dalam keluarga...yang kat tengah-tengah tu Mama Yanti, ke 3 dalam keluarga...dia paling bam bam antara kami semua...hahah...yang paling tinggi tu adik perempuan bongsu berada kedudukan ke 6...Uchu Biha...masih belajar di UMP and single but not available...heheh...yang paling hujung tu kak long kita orang...Acaq Farah...dah berkahwin dan beliau seorang teacher...=)


Gambar ni masa zaman kita orang semua belum kawen...semuanya masih slim and steady lagi....eheheh...manis je senyuman anak dara Ismail dan Nurjahan ni kannnnssss...semua nak buat iklan gigi...


Dalam gambar ni ahli keluarga perempuan dah bertambah seorang lagi...isteri abang saya...Mak Ngah Ina...die orang Pendang...umur saya dengan saya taw...muda lagi...hikhikhik...ramai cakap muka dia pun ade iras-iras kita orang...tu yang senang jadi rapat kot...=)


Antara kami ramai cakap muka saya, kak ti, biha dengan kak farah saya sama...adik saya emah muka lain sikit...die banyak ikut mak saya...kita orang yang lain ikut bapak...pernah saya ngan kak ti naik lif pastu ade sorang brader tegur 'adik, dekat tingkat bawah nun ade pertandingan kembar g la join'...tak terkata ape kita orang berdua...huhu...sama ke???


Kalau hari raya ke kenduri ke kita orang mesti dah plan awal-awal nak pakai ape...semua mesti nak sama...biasa la perempuan memang macam ni kan...=) masa raya lagi best awal-awal dah bahagi tugas...sorang kemas dapur, sorang kemas ruang tamu, sorang tolong mak masak...setiap orang mesti ada tugas masing-masing...sekejap je rumah dah cantik...=)


Banyak baju kurung kita orang yang sama...walau dah kawen ni pun still nak pakai baju sama jugak...nasib baik laki masing-masing tak kisah...huhu....

Syok sebenarnye adik beradik ramai ni...lagi la kalau sama jantina...macam-macam cerita boleh kongsi...berkongsi suka dan duka...Ateh berharap moga ikatan persaudaraan kita sentiasa akrab dan utuh sampai hujung nyawa kita semua...walau apa pun rintangan dan dugaan dari Nya untuk kita, Insya Allah kalau kita bersatu pasti apa pun dapat kita tempuhi...ingat 'air yang dicincing pasti tidak akan putus'...


Gambar ni menunjukkan ahli keluarga perempuan kami sudah bertambah menjadi 7 ahli semuanya...pertambahan si baju hijau tu...setiap kali kami nak ambil gambar berenam dia pun sibuk jugak nak join...bijak je mulut tu cakap 'kakak perempuan jugak'...heheh

Alhamdulillah...syukur pada Nya atas kurniaan yang tidak ternilai ini...

3 comments:

  1. sama mcm saya..ada 7org adik beradik.5 perempuan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke...best kan rmai adik beradik ni...happy...heheh...jom share link ainul...blh kongsi2 cerita...=)

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Thanks for droppin' the comments.