ChurpChurp

Nuffnang ads

Monday 28 January 2013

Eden suko masak lomak cili padi...

Salam...

Sekejab je masa berlalu sekarang...3 hari cuti pun tak rase ape-ape...esok dah nak kena g keje lagi...entah bila la cita-cita nak jadi suri rumah sepenuh masa akan tercapai...ehee...2 minggu lagi cuti Chinese New Year pulak...menghitung cuti je la orang yang keje ni kan...=)

Cuti je mesti kena pikir nak masak ape...kalau tanya en suami jawapan yang selalu dia bagi 'ape-ape je la'...masakan yang paling susah nak di masak bagi saya...hahah...kadang-kadang sebab benda ni pun boleh gaduh-gaduh manja taw...

Saya dah lama teringin nak cuba masak ayam masak lemak cili padi...selalu kalau cakap kat en suami nak masak ni dia cakap tak nak...tak suka la, ape la...tapi bila semalam saya cakap teringin nak masak ni ok pulak die...agaknye dia pun tak dapat pikir nak suruh saya masak ape semalam...ahaha

Dari opis lagi dah tanya member camne nak buat masak lomak ni...saya suka yang style orang nogori semilan punyo...yang xde letak bawang semua tu...dulu roomate saya orang nogori, asal weekend balik dari kampung mesti bawa masak lomak untuk saya...saya ada gak tanya memang orang nogori ni ari-ari ke makan masak lomak...heheh...tapi serius sedap masak lomak nogori style punya...=)


Ni la rupanye masak lomak cili padi ayam eden...hehe...tapi ini bukan versi nogori semilan punya...saya buat letak bawang dan segalanye...sebab rasa macam tak yakin nak buat yang style nogori tu lagi...versi ni pun sedap jugak yea...pedas sampai berdesing telinga...en suami pun makan buat tak taw je...sedap la tu tapi tak mau cakap kat saya...hahaha...pasni dah pandai boleh cuba style nogori pulak...

Kalau mak saya masak lain pulak...versi utara punya kot...saya rasa mak saya tak pernah masak lemak ayam..dia masak ikan je...cili padi pun letak dua biji...ketuk je cili padi tu...rasa nye lemak-lemak masam je...xde pedas langsung...memang sangat berbeza dengan yang saya masak ni...lagi pun sebelah utara nun memang jarang orang masak lemak cili padi ni...susah sangat nak jumpa dekat kedai makan pun...=)


sayur kangkung goreng, sambal telur hancur dan masak lemak cili padi ayam makanan tengah hari kami semalam...sambal mesti ada untuk laki ku yang terchenta itu...=)

No comments:

Post a Comment

Thanks for droppin' the comments.